Gebruiksaanwijzing /service van het product 2- and 4-slice toasters van de fabrikant Morphy Richards
Ga naar pagina of 8
2- and 4-slice t oast ers Please read and keep these instructions getting the best from your new toaster ... • Safety first Do not touch metal top of the toaster during or after use as it gets very hot. • Empty crumb tray regularly To clean away any crumbs that accumulate after use.
Impor tant saf ety instructions The use of any electrical appliance r equir es the following common sense safety rules. Primarily there is danger of injury or death and secondly the danger of damage to the appliance.
Electrical re quir ements Check that the voltage on the rating plate of your appliance corresponds with your house electricity supply which must be A.C. (Alternating current). If the socket outlets in your home are not suitable for the plug supplied with this appliance the plug should be removed and the appropriate one fitted.
Bef or e first use Before using the toaster for the first time operate the toaster without bread in a ventilated room. • The bread carriage levers ¤ will not stay down unless the toaster is connected to the mains supply .
Using the sandwich holder (4 slice only) Place your sandwich in the sandwich holder ‰ C . Place the loaded sandwich holder into one of the bread slots D . Set the browning contr ol to the requir ed setting. Depress the r elevant bread lever . W ARNING: Do not overfill the sandwich as the heated contents may leak into the toaster .
6 scouring agents and never immerse your toaster in any sort of liquid. • NEVER use any pointed or sharp articles for cleaning the inside, otherwise the heating element will be damaged. • NEVER use a brush or push your fingers or metal objects down the slots.
Y our two-year guarant ee It is important to retain the r etailers r eceipt as pr oof of purchase. Staple your r eceipt to this back cover for futur e r efer ence. Please quote the following information if the product develops a fault. These numbers can be found on the base of the product.
TT44061/2MUK Rev 3 10/05 The After Sales Division, Morphy Richards Ltd, Mexbor ough, South Y orkshire, England, S64 8AJ Helpline (office hours) UK 08450 777700 Republic of Ireland 1800 409119 Morphy Richards products are intended for household use only Morphy Richards has a policy of continuous improvement in product quality and design.
Een belangrijk punt na aankoop van elk apparaat Morphy Richards 2- and 4-slice toasters (of zelfs voordat je het koopt) is om de handleiding te lezen. Dit moeten wij doen vanwege een paar simpele redenen:
Als u nog geen Morphy Richards 2- and 4-slice toasters heb gekocht dan nu is een goed moment om kennis te maken met de basisgegevens van het product. Eerst kijk dan naar de eerste pagina\'s van de handleiding, die je hierboven vindt. Je moet daar de belangrijkste technische gegevens Morphy Richards 2- and 4-slice toasters vinden. Op dit manier kan je controleren of het apparaat aan jouw behoeften voldoet. Op de volgende pagina's van de handleiding Morphy Richards 2- and 4-slice toasters leer je over alle kenmerken van het product en krijg je informatie over de werking. De informatie die je over Morphy Richards 2- and 4-slice toasters krijgt, zal je zeker helpen om een besluit over de aankoop te nemen.
In een situatie waarin je al een beziter van Morphy Richards 2- and 4-slice toasters bent, maar toch heb je de instructies niet gelezen, moet je het doen voor de hierboven beschreven redenen. Je zult dan weten of je goed de alle beschikbare functies heb gebruikt, en of je fouten heb gemaakt die het leven van de Morphy Richards 2- and 4-slice toasters kunnen verkorten.
Maar de belangrijkste taak van de handleiding is om de gebruiker bij het oplossen van problemen te helpen met Morphy Richards 2- and 4-slice toasters . Bijna altijd, zal je daar het vinden Troubleshooting met de meest voorkomende storingen en defecten #MANUAl# samen met de instructies over hun opplosinge. Zelfs als je zelf niet kan om het probleem op te lossen, zal de instructie je de weg wijzen naar verdere andere procedure, bijv. door contact met de klantenservice of het dichtstbijzijnde servicecentrum.